onsdag den 23. juni 2010

Såret soldat!

Elliott har været i kamp, og er blevet såret!

Et møde med en border collie gik i går aftes grueligt galt for min lille Elliott, haps og så havde han fået en fin bordertands piercing i læben, plus et rigtig fedt ar henover snuden, så nu får han bare rigtig meget street cred i Hellerups gader.

Godt man har en veninde der kan agere husdyrlæge via telefonen, når mor her ringer og hysterisk fortæller at hendes lille trolder er blevet bidt.

Elliott tog det i stiv pote. Han kom til dr. dyr her til morgen og blev tjekket, og vi fik noget recept på antibiotika.

Her er min sårede soldat:



En anden lille soldat der har været udsat for noget ganske skrækkeligt (synes han selv) er Allister.
Vi havde tid hos dyrlægen i eftermiddag til en kemisk kastration, og det var absolut ikke noget der faldt i god jord.
Allister har været utroligt påvirket af forårets fornemmelser, og dejlige tæver og irriterende hanhunde har sendt hans stressniveau skyhigh.
Jeg ser ingen grund til at kastrere ham hvis det ingen effekt har på hans stressniveau (eller endnu værre, at det forværre det,) derfor prøver vi nu den kemiske.

Jeg skal begynde til træning med Allister hos Dansk Dyreinstitut på tirsdag, så det glæder vi os til. Håber at vi begge kan holde hovedet koldt, og at han ikke stresser for meget til at være på holdet.

Det er ikke nemt at være ejer til en stressbombe som Allister :( Nogle dage er jeg altså lige ved at give op.

Vi leder stadig efter en agility klub, der har en plads på et øvet hold efter sommerferien. Vi har fundet noget soft-agility i Ballerup, men hverken Elliott eller jeg er særlig soft, når det kommer til Agility, så vi håber at finde noget "rigtigt".

Det var alt for nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar