tirsdag den 21. april 2009

Dogdaning begyndere!

I onsdags var vi jo til vores første lektion i dogdancing. Jeg kunne godt mærke at vi havede misset den første træning i påskeferien, for vi blev, fluks vi kom, kastet ud i en hel rutine af tricks, som vi ikke var hundrede procent sikre i allesammen.

Træningen gik dog vældig godt, sålænge jeg ikke lod mine ambitioner gå ud over Elliott og pressede ham for meget.

To af trickene havde vi dog problemer med at indlære. Det ene var "Buk" som i playbow. Det er Elliott ellers fantastisk til når han vil lege, eller har ondt i maven, men om jeg kunne få ham til at gøre det så jeg kunne klikke ham for det? Næh nej. Han lagde glad sin numse ned og dækkede hver gang.

Det andet trick vi havde problemer med var "Sid pænt" hvor Elliott skal balancere pænt på sin numse med poterne oppe. Dét havde han altså ikke balance til, men vi fik lavet en ordning hvor han holdt med begge poter om min arm når han sad.

I denne uge har vi trænet flittigt, selvom jeg synes det kniber med Elliotts koncentration engang i mellem. Nogengange har jeg det som om han giver mig fingeren når vi skal træne ;)

Nu må vi øve lidt mere i aften, og så håber jeg det går godt til træning i morgen.

I denne uge har vi øvet:

Plads på venstre side (Plads)
Plads på højre side (Heel)
Omvendt plads på venstre side (Follow)
Omvendt plads på højre side (Follow)
Dreje rundt om sig selv med ur (Twist)
Dreje rundt om sig selv mod ur (Turn)
Rundt om mig med ur (Rundt)
Rundt om mig mod ur (Cirkel)
Bukke (Buk)
Sidde pænt (Pænt)
Stille sig med fronten mod mig (Front)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar