mandag den 18. maj 2009

Landsholdssamling i Ribe

I går drog min far, Elliott og jeg hele vejen til Ribe. Vi skulle selvfølgelig møde Louise og se på hvalpe, men uderover det holdt de i denne weekend anden landsholdssamling i agility. Så det skulle vi naturligvis også kigge på, og nyde de dygtige hunde.

Efter en 3 timers køretur nåede vi frem til Ribe Hundevenners område. Her var Louise i fuld gang med at præsentere hvalpene for en masse beundrere. Hvalpene havde desuden fået halsbånd og snore på, pigerne i lyserød og drengene i blå. Allister syntes bestemt at det var irriterende at man ikke kunne løbe hvorhen man ville.

Elliott var totalt ligeglad med hvalpene :) Han syntes at alle de voksne hunde på banerne (især border collierne, Elliott elsker bordere) var meget mere interessante. Men han fik da snuset lidt til Allister og skrabet lidt i jorden, for at vise hvis mor det var Allister beslaglagde.



Ikke om jeg kunne få drengene til at så meget som kigge på hinanden. Gad vide om de nogensinde bliver venner? :)

Det blæste meget, så hvalpegården var sat op inde i klubhusets køkken. Da deltagerne skulle have frokost, gik jeg ind til hvalpegården mens min far gik rundt med Elliott ude på de store arealer, så han kunne hilse på hunde og løbe i pausen.



Inde ved hvalpegården hilste jeg på Kristina og Kristian som skal have Allisters tvillinge søster. Hun skal hedde Sally.


Her ligger Sally, bagved søster Dahlí og Bror Dahlco. Allister er gået omkuld inde bagerst ved væggen.

Pludselig kom der en dame over til mig og sagde:

"Øhh jeg tror lige at du skal have fat i din hund, han drøner lidt forvirret rundt inde i spisesalen"
"Min hund? Det kan ikke passe, han er med min far udenfor!"

Det var Elliott så ikke mere, han var stukket af for at finde sin mor. Lidt pinligt syntes moderen her.

Så måtte jeg jo hellere ud og underholde Elliott lidt. Udenfor hilste vi på Lene og hendes dejlige hvalp Qato. Jeg havde siden Qato var 5 måneder beundret ham på opdrætterens hjemmeside, og han er bestemt kun blevet flottere med alderen. Senere fik jeg også lov at hilse på Lenes Toxy.

Efter frokost skulle deltagerne have det sidste gennemløb. Det var en rigtig svær bane, med lange tunneler og mange fremadsendelser. Men de klarede det flot.

Så måtte vi ind og sige farvel til hvalpene og Allister inden vi vendte snuderne mod København. Han er bare en dejlig tillidsfuld hvalp, og jeg glæder mig rigtig meget til om en uge.
Tirsdag d. 26. sætter vi os igen i bilen mod Ribe, og denne gang skal Allister med hjem til København!
Jeg vandt Allisters hjerte med mine indianermokasiner med frynser. De var lige sagen at bide i! Louise har allerede advaret os om at dette kuld har en særlig forkærlighed for sko. Så afvejen med skoene inden tirsdag!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar